Monday, April 25, 2011

Malas nya!!!

Kenapa la aku nie..dh x mcm dulu lg..masa aku mula2 masuk keje..rajin jer aku..Sumer keje aku teratur,kemas,x der complain..wt kje pon smooth jer..boss pon puji..x der mistake langsung..workstation lak jgn ckp r..sentiasa kemas..macam mana sibuk pon aku leh handle..mcm makan kuaci jer..ibarat kunyah..buang kulit n makan..cm2 la senang nye kje aku..hik3..^_^..tp sejak 2 menjak nie aku dh jadik cm malas nk wt keje..walaupun keje banyak caner pon aku x nk amik kesah..aku wt x tau jer..langsung x terurus..workstation hancur..buruk giler..besepah ngn fail,document,alat tulis n pc yg sentiasa on..off pon seminggu sekali..2 pon klu aku dapat cuti..attitude aku pon dh teruk..dulu time nk g opis..kul 5.30am dh bangun nk siap g keje..sampai kt opis mesti kul 7.00am..dalam kepala dah set nk wt keje aper dr pagi sampai la kepetang.. time tido aku dulu pon teratur..kul 10.30pm @ 11.00pm tepat mst mata aku nk tdo..2 yg bile bangun pagi segar jer rase..ermm..cm2 La mse mula2 aku keje kt sni..tp genap jer setahun keje..semua berubah..Dari rajin ke pemalas..punca nya dari perubahan cuaca Dari tempat keje aku nie..Dari org lame ditukar kepada yg baru..suasana politik yg sgt berbeza kt sni..dr suasana kerja relax bertukar kepada teramat2 lah hypernyer keje aku skung NIH!!!...Umpama seorg staff kne wt keje 8org staff dlm satu masa..mmg letih..Keje lak x tentu masa..u need to be prepared..cm nk g berperang..anytime if ur boss need u..u need to work!!!..dalam otak nie cm dh ader satu cip yg diarah supaya x leh ignore ngn arahan 2..kira nya dh cm machine la aku nih..hoho..kadang2 aku kne keje lebih Dari 2 hari gara2 nk capai date line yg amat singkat..cukup memenatkn..x tido 2hari pas2 pagi hari ketiga kne kje cm bese..pas2 ari ke4..aku amik cuti sbb penat x tido..hari ke5 sama jgk kje sampai hari ke7..pastu ari ke8 cuti 1hari..sampai la skung..mmg cm2 jer la keje aku kt sni..sumtime rse cm dh putus asa nk keje kt sni..rse cm nk benti jer..carik keje len..tp masalahnya aku dh suka keje kt sni..walaupun management die teruk tp geng kt sni mmg terbaek!!!!..x leh dikatakan..suma baik gila..lepak kt sni pon dh mcm satu family..bila dowg ssh..masing2 back up..2 la sbb nya aku x leh nk tinggalkn keje kt sni..mmg best!!!..dowg jer la semangat aku klu aku kusut!!..hoho..tp kn walau mcm mana aku bersungut pon x guna jugak..sebab ini kan dh kejer aku..jadik..walau macamana pon setiap keje yg aku wt skung kne lah ikhlas..sebab mmg dh takdir @ jodoh aku kne keje kt sni..jadi kenalah aku bekerja bersungguh untuk mendapat keredhaan Nya..aku juga berdoa moga2 keje cmni x kn lama Dan Akan ke kembali pulih seperti 1st time aku keje kt sni dulu..Amin..moga2 doa ku ini termakbul..^_*..

P/s: jika kita melakukan sesuatu kerja itu biarlah dengan keikhlasan hati kita..kerana kerja itu adalah satu ibadah disisi Allah swt..>_<..

No comments:

Post a Comment